Jak dostać się na architekturę w Londynie/UK?


HEJ! 
TY TEŻ MOŻESZ STUDIOWAĆ W UK! 
CZYTAJ DALEJ, A DOWIESZ SIĘ JAK TO ZROBIĆ!
POWODZENIA! :)


Zawsze wiedziałam, że chcę zostać architektem, jednak pomysł studiowania w Wielkiej Brytanii, a dokładniej, w Londynie, przyszedł znienacka.
Moim marzeniem było mieszkanie w Londynie, ale pomysł o studiowaniu tam był mi obcy. Myślę, że do końca nie zdawałam sobie sprawy, że jest to MOŻLIWE! Po prostu natchnęło mnie podczas jednej przerwy świątecznej "A może spróbuję..?" i na dwa lata przed zdawaniem matury, powoli zaczęłam rozglądać się za uczelniami i czytać więcej o studiach w UK.

Przede wszystkim, dowiedziałam się, że aplikowanie na studia w Wielkiej Brytanii wymaga dużej CIERPLIWOŚCI oraz WYTRWAŁOŚCI w przebrnięciu przez PAPIERKOLOGIĘ. Co Was czeka?:
- wybór maksymalnie 5 uczelni przez stronę UCAS
- list motywacyjny (przedstawiasz siebie, czym się interesujesz oraz swoje zainteresowanie kierunkiem - SPRAW, ABY CIĘ ZECHCIELI! :) )
- referencje (od np. nauczyciela)
- dosłanie portfolio (ja musiałam oddać 31 stycznia; daty oddawania różnią się - BEZ STRESU! :) )
- zaaplikowanie o pożyczkę na opłacenie uczelni (kwiecień/maj)
- interview (to sprawa indywidualna, ja na przykład nie miałam)
- przetłumaczenie wyników maturalnych u tłumacza przysięgłego i przesłanie ich do uczelni


Pierwszą stroną, na którą trafiłam, była strona GLOBAL EDUCATION (kliknij, aby przejść do ich strony). Była ona moim źródłem informacji, w dodatku to właśnie oni DALI MI WIARĘ, ŻE SIĘ DOSTANĘ! Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie tonięcia w anglojęzycznych papierkach i terminach bez jakiejkolwiek pomocy osób, które miały już z tym do czynienia.

Do Global Education odezwałam się pod koniec września (w klasie maturalnej) z zapytaniem o pomoc w aplikowaniu. Oczywiście zostałam miło przyjęta, ODPISYWALI BARDZO SZYBKO, byli CIERPLIWI (nawet nie zdajesz sobie sprawy, na jakie głupie pytania czasem będziesz potrzebował/a odpowiedzi!), DORADZALI MI, PILNOWALI TERMINÓW oraz SPRAWDZALI WSZYSTKIE ANGLOJĘZYCZNE DOKUMENTY, jakie musiałam wysłać na uczelnie czy załadować na stronę UCAS. (Więcej szczegółowych informacji znajduje się na ich stronie)

O portfolio wypowiadałam się dokładniej w poprzednim poście, wspomnę teraz tylko kilka słów.
Na dwa lata przed maturą uczęszczałam na indywidualne zajęcia rysunku, które nic mnie nie nauczyły (SZKODA). Na szczęście w ostatnim roku, zmieniłam szkołę rysunku na  RusynekArchitektura w Poznaniu i tam rozkwitłam! Świetnie przygotowali mnie do egzaminów w Polsce (dostałam się tam, gdzie próbowałam: na Politechnikę w Poznaniu i Wrocławiu) oraz pomogli mi w stworzeniu portfolio na studia w UK po NIECAŁYCH 4 MIESIACACH PRACY Z NIMI! Oczywiście wymaga to wiele wysiłku, a ostatnie 2 tygodnie przed oddaniem nie robiłam nic, tylko rysowałam...

fig.1 Tak wyglądały nasze korektyw RA!

NIE MATRWCIE SIĘ EGZAMINAMI JĘZYKOWYMI!
Możecie znaleźć takie uczelnie, które AKCEPTUJĄ NASZĄ POLSKĄ MATURĘ - angielski rozszerzony.

Wymagania maturalne są PRZERÓŻNE. Inne na różnych uczelniach, a także nieco inne każdego roku. London Metropolitan wymagał ode mnie:
- podania średniej ze wszystkich matur (60%)
- rozszerzonej matematyki i jakiegoś przedmiotu przyrodniczego (ja zdawałam geografię)
- rozszerzonego angielskiego bądź IELTS

Jak już mówimy o maturze... Nie będę Wam udzielać porad, jak się do niej dobrze nauczyć.. :) Po prostu zróbcie WSZYSTKO, żeby zdać ją choćby WYSTARCZAJĄCO! Korepetycje, nauka indywidualna.. DACIE RADĘ! To tylko tak naprawdę ROK intensywnej nauki, a WARTO! Codziennie dziękuję sobie, że podjęłam tę decyzję!

Powodzenia! <3

Jeśli macie więcej pytań, piszcie do mnie w komentarzach lub na:

Więcej o studiach architektury w Londynie mówię tutaj:


MOJE ARTYKUŁY NA TEMAT STUDIOWANIA I ŻYCIA W ANGLII/LONDYNIE:

Global Education (oni pomogli mi dostać się na studia)

https://studiujwanglii.pl/studenci/julia-london-met-architecture/
RysunekArchitektura (pracownia rysunku, gdzie przez rok uczyłam się rysować/pomogli mi złożyć portfolio!)
https://www.rysunekarchitektura.pl/art/architektura-londynie-zobacz-wygladaja-studia-zycie-studenta-londynie


Julia

Komentarze

  1. Architektura w Londynie? Marzenie! Ale w naszym kraju też można taki kierunek z powodzeniem studiować, może w Warszawie na http://www.wseiz.pl/pl/uczelnia/wydzial-architektury/architektura-krajobrazu ? Architektura krajobrazu dla mnie brzmi ciekawie naprawdę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty